از گور برخاستن شماره 117

پیش درآمد:

هر وقت، هر زمان، هر کجا که برند XBOX در خطر باشد، قطعا یک ابر سرباز از فضا می آید و برند Xbox را نجات میدهد.

وقتی اولین نسل کنسول های بازی Xbox میخواست عرضه شود، به همراه آن بازی عرضه شد که یک شاهکار به تمام عیار بود و همان زمان نه تنها به عنوان برند Xbox انتخاب شد، بلکه Microsoft نیز شگفت زده تر از همیشه صاحب یک بازی شده بود که دنیا ایستاده به تشویق آن پرداخت.

مجموعه بازی Halo پس از چندین سال حالا به ایستگاه ششم از روند اصلی خود رسیده، Halo Infinite پس از یک تاخیر یکساله و حواشی معروف آن در خصوص گرافیکش، حالا برای کنسول های نسل نهم Xbox عرضه شده، و باید بررسی کنیم که آیا استودیو 343 industries توانسته رویای یک Halo ارزشمند را دوباره برای طرفداران این مجموعه بازی محقق کند؟

با بررسی بازی Halo Infinite همراه ما باشید…

داستان:

حقیقتا شما با یک شخصیت ساده روبرو نیستید؛ پس باید خیلی خوب و قوی حواستان به داستان بازی باشد؛

در تاریخ ویدیو گیم اهانت به یکسری شخصیت ها نیز ممکن است، باعث زیر سوال رفتن آبروی شما باشد، اینکه گیمر باشیم و بیایم به شخصیت های نمادین و تاریخ سازی مثل Master Chief توهین کنیم، قطعا نشانه یک حماقت بزرگ است؛ شخصیت هایی مثل Master Chief و یا Kratos نه تنها از بزرگان این صنعت لذت بخش و سالم هستند، بلکه هیچ گیمری حتی طرفداران تعصبی برند ها نیز به خودشان اجازه حتی یک بدگویی به این بزرگان را نمیدهند.

اما خب داستان بازی چگونه است، آیا حرمت و احترام Master Chief رو نگهداشته؟!

باید بگویم، Halo Infinite به خوبی هرچه تمام تر Master Chief را نشان داده، یک ابر سرباز که واقعا برای انسانیت ارزش قائل است و به هر ترتیبی که شده از انسانیت در مقابل هر کسی دفاع میکند.

نقطه شروع داستان جایی است شخصی بنام Atriox به سفینه Infinity حمله کرده و پس از پرت کردن Master Chief در فضا، حالا تصمیم به حکمرانی در همه کهکشان دارد؛ و Master Chief نیز پس از سرگردانی و معلق بودن در فضا توسط شخصی بنام Echo 216 پیدا میشود و حالا با سفر به Zeta Halo قصد دارد تا جلو نیرو های Atriox را بگیرد و بدنبال یک هوش مصنوعی جدید برای جایگزینی Cortana باشد، هوش مصنوعی که خیلی عالی و راحت جای Cortana را قرار است پر میکند.

داستان بازی به نوعی است که نوید یک دوران جدید در تاریخ مجموعه Halo را میدهد و با وارد کردن شخصیت های جدید که بنظر میرسد مدت زیادی شاهد حضورشان در بازی باشیم، یک روند مثبت و عالی در سیر داستانی بازی ایجاد میکنند؛

شخصیت های بازی انقدر خوب و کار شده شخصیت پردازی شده اند که هرگز مخاطب احساس نچسب بودن نمیکند، کارکتر هایی مثل Echo 216 و یا هوش مصنوعی بنام Weapon به قدری خوب و دلنشین هستند که شما هرگز آنها را از یاد نخواهید برد؛ شخصیت هایی که هم با دیالوگ هایی عالی و هم با سناریو هایی بسیار جذاب شخصیت منحصر به فرد خودشان را میسازند.

دیگر نکته خوب بازی در خصوص صحنه سازی ها و دیالوگ های بازی است که بسیار خوب و کار شده حالتی پیشرونده و همچنین تاثیرگذار در روند گیمپلی ایجاد میکنند.

پایان بندی بازی نیز بیش از پیش ما را منتظر نسخه بعدی خود قرار میدهد و مخاطب را منتظر یک نبرد جانانه میگذارد.

گیم پلی:

از همان ابتدا، بازی با یک گان پلی عالی، و وجود سلاح ها و ماشین های مختلف که هرکدام مکانیزم مخصوص به خود را دارد، شما را عاشق خود میکند.

بازی با طراحی یه طناب مخصوص که برای بالا رفتن از محیط تقریبا صخره‌ای بازی است، سعی دارد تا یک حالت پلتفرمر برای مخاطب ایجاد کند که در این امر موفق هم بوده است؛ دیگر نکته به خصوص در بازی، محیط تقریبا جهان باز بازی است، اینکه شما علاوه بر داستان اصلی، مراحل فرعی جهت ارتقاء داشته باشید، مراحلی که در بهترین حالت ممکن است و هرگز مخاطب را در مرحله اجبار برای قوی تر شدن کارکتر Master Chief قرار نمیدهد.

باید گفت هسته اصلی گیمپلی که همان سرعتی بودن آن است، یک عامل مهم و دلچسب شده که شاید تکراری بنظر برسد، ولی همیشه جذاب است و همیشه مخاطب را در هر حالتی مجذوب خود نگه می‌دارد،

و دوربین بازی و هوش مصنوعی عالی دشمنان بازی نیز از عوامل اصلی و جذاب گیم‌پلی بازی هستند، دوربین بازی در گیمپلی شاید یک دوربین اول شخص باشد و بصورت پیش فرض یک حس خشک بودن را در کاتسین نشان دهد، ولی انقدر خوب شما را هنگام کاتسین ها در زاویه های مختلف قرار میدهد و از گیمپلی به کاتسین و برعکس منتقل میکند که شما هرگز احساس وجود یک کاتسین را ندارید؛ در خصوص هوش مصنوعی نیز باید گفت بازی با این هوش مصنوعی حتی اگر تمامی مراحل فرعی را پشت سر بگذارید بازهم حالت چالشی خود را دارد و هرگز آسان و خسته کننده نمی‌شود و طراحی دشمنان و باس ها واقعا یک تفکیک عظیم میان باس و اِنمی قرار میدهد و همین عامل موجب جذاب شدن مبارزات بازی میشود.

بخش آنلاین:

بدون شک اعتیاد آور است!

همانطور که در بخش گیمپلی اشاره شد، هسته اصلی بازی که بر مبنا سرعتی بودن آن است، یک تکرار لذت بخش است و این تکرار خود را در بخش آنلاین شدیدا خوب نشان می‌دهد و عملا یک بخش آنلاین بسیار جذاب برای مخاطب درست شده است.

و اما در خصوص سیستم آنلاین بازی باید گفت که اینبار استودیو سازنده بازی یعنی 343 industries، یک تصمیم هوشمندانه گرفته و با سرویس محور کردن این بخش آنلاین که بصورت رایگان است، به راحتی میتواند تا نسخه بعدی خود، سرور های بازی را شلوغ و زنده نگهدارد.

دیگر ویژگی بازی در خصوص حالت های آن است که همه آنها از حالت Rank گرفته تا Big Team Battle، یکسری حالتی هستند که در بازی های مختلف عرضه شده اند ولی خب لازمه خوب بودنشان در هر بازی، ساختار خوبی مثل گیمپلی بازی، سرور خوب بازی و وجود نقشه های متفاوت است که Halo Infinite به خوبی هرچه تمام تر عمل کرده؛

در آخر باید گفت بازی در یک حالت استاندارد و فوق‌العاده در بخش آنلاین قرار دارد که به راحتی مخاطب را شیفته خود می‌کند.

گرافیک فنی و هنری:

محصولی که یکسال تأخیر آن بخاطر گرافیک آن بود، مطمئنا باید در این یکسال کار های بزرگی را انجام دهد.

گرافیک فنی بازی تقریبا بی نقص است و هیچ مشکلی از قبیل افت فریم و کرش طی چندین ساعت بازی برای من بوجود نیامد و هرگز گیمپلی بازی را تحت تأثیر این مشکلات قرار نگرفت،

اما خب مشکلات فیزیکی که در بازی وجود دارد ممکن است، خیلی راحت توی ذوق بزند؛

مشکلاتی مثل پرت شدن الکی یک آیتم نسبتا سنگین به سمتتان که خیلی راحت دید اول شخص شما را کور میکند و همین عامل موجب می‌شود که خیلی راحت نتیجه یک میدان نبرد را به دشمنان خود در بازی واگذار کنید.

در بخش گرافیک هنری بازی،

بدون شک پیشرفت Halo Infinite از آن نمایش افتضاح تا زمان عرضه، یک پرش بزرگ برای Xbox و Microsoft بود.

از کارگردانی و طراحی صدا و دوربین و محیط گرفته تا گرافیک خارق العاده بازی و نور پردازی ها، همه و همه نشانه هایی از یک بازی عمیقا شاهکار است.

واقعا باید گفت این یکسال تأخیر در عرضه بازی، واقعا با این پیشرفت ارزشش را داشت.

موسیقی متن:

ترکیب موسیقی های کلاسیک و جدید، واقعا جلوه دهنده عظمت دنیای این سری بازی است،

که ثانیه به ثانیه از بخش منو گرفته تا خود بازی و صحنه های احساسی اش، مخاطب را میخکوب می‌کند.

نتیجه گیری:

Halo Infinite نشان داد که تحمل یکسال تاخیر ارزشمند بود؛

پیشرفت عالی بازی در گرافیک، کم نقص بودن آن در روند فنی، همچنین گیمپلی لذت بخش و دلنشین Halo و البته داستان و موسیقی درجه یک بازی، همه و همه تبدیل به عناصر مثبت و درجه اول مجموعه بازی شدند.

همچنین تیزهوشی و هوشمندانه عمل کردن استودیو 343 Industries در بخش آنلاین بازی توانسته حداقل بخش آنلاین این بازی را داغ و جذاب تا نسخه بعدی نگهدارد.

در کل باید گفت ابر سرباز شماره 117، یعنی Master Chief افسانه ای باری دیگر از گور برخاست و توانست هم برند Xbox را دوباره سر زبان ها بیندازد و هم دوباره یک داستان و روند جدید برای خود ایجاد کند؛

اگر عاشق مجموعه Halo هستید، حتما این بازی شما را باری دیگر عاشق خود میکند و یا اگر کلا اهل بازی Halo نبودید، مطمئنا Halo Infinite شما را ترغیب به دنبال کردن مجموعه پهناور و جذاب Halo میکند و شخصیت Master Chief را برای شما به عنوان یک شخصیت افسانه ای قرار میدهد.

امتیار نهایی: 9.5 از 10

نقاط مثبت: داستانی جذاب، شخصیت پردازی عالی، گیمپلی روان و هیجان انگیز، موسیقی متن فوق العاده، بخش آنلاین همیشه سرحال، گرافیک هنری عالی

نقاط منفی: فیزیک ضعیف و مشکل ساز در روند گیمپلی


برای مشاهده محصولات با موضوع هیلو در فروشگاه نردوانا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *