این شما و این یک‌ بازی استاندارد در جهان ارباب حلقه ها

پیش درآمد:

اگر کل صنعت بازی های ویدئویی را زیر و رو کنیم، شاید عنوانی بهتر از سری بازی

Middle – Earth برای حال و هوای ارباب حلقه ها پیدا نکنیم، بازی‌ اکشن-ادونچری که توسط استودیو Monolith Productions ساخته شد و به معنای واقعی در نشان دادن حال و هوای استاندارد از ارباب حلقه ها پیشگام بوده و خود را بخوبی هرچه تمام تر نشان داده و احترام زیادی را از این فرنچایز کسب کرده.

با بررسی Middle – Earth: Shadow of Mordor همراه ما باشید…

داستان:

نژاد انسان شاید در سری فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت ها یک موجود ضعیف باشد و قدرت یک دورف و یا اِلف را نداشته باشد، اما این بار مسئله کمی فرق دارد!

جنگجویی انسان بنام تالیون که در سرزمینی سر سبز نزدیک به سرزمین میانه زندگی می‌کند، با حمله سه تا از عناصر سائورن بنام برج سائورن، چکش سائورن و دست سائورن، زن و بچه اش را از دست میدهد و در این حین روح اِلفی جنگجو که سرنوشتی مانند تالیون داشته بنام کلیمبلیمبور، به بدن تالیون منتقل می‌شود و حالا هردو باهم متحد میشوند تا سائورن را شکست دهند.

داستان بازی از ساختار بسیار منسجمی برخوردار است و کمتر ایرادی میتوان از سه پرده اصلی و کلاسیک بازی گرفت.

بازی شروعی خوب دارد و هرگز خسته کننده نمی‌شود و در عین ۹-۱۰ ساعت خود کاربر را پی جور داستان خود نگه می‌دارد.

بازی داستان های کوتاهی در قالب مراحل فرعی و اصلی دارد که این داستان ها نیز رابطه بین کاربر و جهان بی نظیر سرزمین میانه را حفظ می‌کنند.

همچنین Shadow of Mordor با پایان بندی نسبتا خوب خود کاربر را، هم راضی از نسخه موجود می‌کند و هم او را به آینده این مجموعه امیدوار.

در کل باید اذعان داشت که بازی Middle – Earth: Shadow of Mordor در روایت داستان خود بی نظیر عمل کرده و وظیفه روایت این داستان را با دیالوگ نویسی خوب خود و همچنین روایت های چند وجهی خود، به خوبی هرچه تمام‌تر انجام داده.

گیم‌پلی:

مبحث بسیار پیچیده و نو بازی Middle – Earth: Shadow of Mordor، شاید برگ برنده این بازی در مقایسه با سایر عناوینی باشد که از جهان ارباب حلقه ها سراغ داریم.

طراحی سیستم نمسیس در این بازی به معنای واقعی کلمه یکی از نوآورانه ترین سیستم های ممکن و شاید نیمه گمشده تمامی بازی هایی باشد که بر اساس ارباب حلقه ها ساخته می‌شود.

ارتش بی پایان اورگ ها که می‌توانند یا با شما و یا بر علیه شما باشند زمینه ساز طراحی سیستمی شد که روند گیم‌پلی بازی را در مسیر بسیار مثبت و موفقی قرار داد، اینکه شما با یک اورگ چیکار میکنید، در نوع خود بسیار جالب است آیا بخاطر رجزخوانی هایش او را می‌کشید؟

آیا از او برای شناسایی دیگر افراد یک‌ سیستم بی پایان اعتراف می‌گیرید؟

یا او را بخشی از همراهان خود می‌کنید؟

همه اینها جزئی از سیستم بسیار غنی و خوب بازی هستند.

همچنین مراحل بازی نیز از شکار غول ها گرفته تا کشتن اورگ ها و فتح قلعه هایشان، همه و همه متنوع بودن مراحل بازی را نشان میدهد، مراحلی که با مکانیک های مختلف خود شدیدا مخاطب را از یکنواختی بیرون می‌آورد و به بازی حال و هوای تازه‌ای می‌بخشد.

سیستم مبارزاتی بازی نیز تقریبا همان سیستم مبارزاتی همیشگی است که از وارنر انتظار داریم، ضربات لحظه آخری و شانس مجدد هایی که واقعا در بازی تأثیر گذار هستند، چرا که سطح و لول شما در بازی باید با دشمنانتان همخوانی داشته باشد و شما باید بتوانید دشمنانتان را شکست دهید؛

سیستم ارتقاء بازی بشدت خوب طراحی شده و همچنین سنگ های مختلفی که موجب افزایش قدرت شمشیر های شما می‌شود، شدیدا در بازی و مبارزات شما تأثیر گذار هستند.

در کل باید گفت بازی در مبحث گیم‌پلی یک اثر کم‌نقص است و واقعا توانسته برگ برنده بسیار مناسبی برای هر استودیویی باشد که قصد ساخت بازی در دنیای ارباب حلقه ها دارد.

گرافیک فنی و هنری:

بازی در بخش هنری یک اثر بسیار استاندارد است، چه در ساخت مناظر و چه در ساخت جهانی نیمه تاریک که رو به نابودی است، بسیار قابل قبول عمل کرده و توانسته انتظارات را به سادگی برآورده کند.

اما در مبحث فنی کمی بازی دچار ایراد دوربین است.

شاید بازی مشکلاتی مثل باگ و افت فریم و… نداشته باشد، ولی متأسفانه دوربین بازی اصلا در حالت متعادلی قرار ندارد و هنگام مبارزاتی کمی مخاطب را دچار سردرگمی میکند و این سردرگمی ممکن تجربه بازی را دچار مشکل بکند.

هرچند که این مشکل همیشگی نیست، ولی خب قابل پیش‌بینی هم نیست!

موسیقی متن:

بازی در مبحث موسیقی بشدت خوب جلو‌ رفته است و بشدت مخاطب را با حال و هوای دنیایی که جرج ار. ار. تالکین ساخته، همراه میکند.

موسیقی که می‌تواند نبرد های بزرگ و کوچک شما را جذاب کند و حتی از منو تا شروع بازی، شما را شیفته جهان خود بکند.

نتیجه گیری:

بازی Middle – Earth: Shadow of Mordor، توانست پس از چندین سال یک جهان بسیار درخور توجه و قابل ستایش به مخاطبان و طرفداران دنیای ارباب حلقه ها هدیه کند، همچنین استودیو Monolith Productions، پس از سال‌ها توانست کاری را انجام دهد که نیمه گمشده جهان بازی این دنیای عظیم باشد.

طراحی های مربوط به گیم‌پلی، داستان بشدت جذاب، و همچنین گرافیک استاندارد و موسیقی متن بسیار درجه اول بازی؛ همه و همه عناصری شدند تا جهانی بی نظیر از دنیای کتاب به سینما و از سینما به ویدئو گیم بیاید؛

پس اگر طرفدار سری فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت و یا حتی طرفدار کتاب های بی نظیر جرج ار. ار. تالکین هستید، به هیچ وجه این بازی بی نظیر را از دست ندهید.

نمره نهایی: 10 از 10

نقاط قوت: روایت منسجم، گیم‌پلی سرگرم کننده، سیستم نمسیس، موسیقی گوش نواز، عملکرد هنری استاندارد

نقاط ضعف: ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *